תכנית ניקוי רעלים בהתאמה אישית

ראיון עם מיכל ענבר, יוזמת התכנית ונטורופתית ותיקה במכבי טבעי

תכנית חדשה במסגרת טיפולי נטורופתיה

ההיסטוריה מלמדת שניקוי רעלים יושם כבר בתרבויות עתיקות שונות כגון מצרים, יוון ורומא. גם רפואות שונות ברחבי העולם כגון הרפואה הסינית, האיורוודה והנטורופתיה, ממליצות מזה שנים רבות על תהליכי ניקוי רעלים, שמטרתו לתמוך ביכולת הטבעית של הגוף להתנקות ולקדם תהליכי ריפוי טבעי

באורח החיים המודרני אנו חשופים באופן מתמיד למזהמים סביבתיים, חומרי הדברה וכימיקלים שונים בתעשיית המזון. גופינו יודע לבצע סילוק רעלים רבים באופן טבעי, כחלק מתהליך חילוף החומרים, אך כשעומס הרעלנים גובר ומתח נפשי גורם להכבדה נוספת על מערכות הגוף, נדרש משהו נוסף.

מהו תהליך ניקוי רעלים?

תהליך ניקוי הרעלים כולל תזונה פשוטה וקלה לעיכול, הכוללת מרקים, מיצי פירות ו/או ירקות, בשילוב עם צמחי מרפא. אלו יאפשרו תהליכי עיכול ופינוי טובים יותר, חיזוק ותמיכה באיברים המנקים ומפנים פסולת מן הגוף, הגברת החיוניות הטבעית ותמיכה למערכת החיסון.

ניקוי רעלים בעונת האביב

בכל העולם, מביא עימו האביב אנרגיה של צמיחה, התחדשות ולידה מחדש.

הטבע מתעורר לחיים בעונה זו, שהיא בבחינת שיא של צמיחה, והתחדשות תנועה. ההשפעה של האביב על האדם מולידה בנו רצון לתנועה מחודשת, לפריצה קדימה, להתקדמות ולשינוי שיובילו לפריחה של הקיץ.

מכבי טבעי שמחה להציג תכנית ניקוי רעלים חדשה לרווחת מטופליה!

התכנית כוללת ארבעה מפגשים עוקבים (אחת לשבוע) עם נטורופת/ית מוסמכ/ת. במפגשים תגובש תכנית ניקוי רעלים אישית, המותאמת להרגלי התזונה, טעמים אישיים, אורח החיים של המטופל/ת והמצב הרפואי. לצד ההנחיות יינתנו למשתתפים מתכונים שיקלו על ביצוע ההנחיות התזונתיות.

התכנית מתאימה לאנשים הסובלים ממצבים אלרגיים, קשיי עיכול, עצירות, כאבי בטן, צרבות, מיגרנות וכאבי ראש, שומנים מוגברים בדם, טרום סוכרת, חוסר חיוניות, תחושה של תקיעות, תסמיני גיל המעבר, תסמונת קדם וסתית, כאבי וסת, מחלות עוריות כמו אקנה, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) ועוד.

יתרונות התוכנית לניקוי רעלים

מיכל ענבר, יוזמת התוכנית ונטורופתית ותיקה במכבי טבעי, מדגישה יתרון משמעותי בתוכנית: ״כיום יש הרבה מאוד סדנאות לניקוי רעלים בשוק עם תפריטים שונים.

במרכז התכנית שלנו, עומד תפריט המותאם באופן אישי לכל משתתף ומשתתפת תוך התחשבות גם בטעם ובהעדפות האישיות. למשל, מי שצורך מעט מאוד ירקות, נמצא עבורו את הדרך לשלב את הירקות במסגרת התוכנית, אם דרך שילוב הירקות בקציצות או בשייקים. היתרון של התפריט שלנו, הוא שהתפריט אינו נוקשה, וניתן לשנות את רמת הקושי בהתאם להרגלים והתזונה של אחת ואחד.

בנוסף, התפריט שלנו מיושם בעבודה הקלינית שלי הרבה שנים, והוא בבחינת כלי טיפולי יעיל, שיכול לעזור לאנשים לעבור שינוי ולפתור מצבים שונים.״

סיפורי מקרה של מטופלים

לדוגמה, מיכל משתפת אותנו בשני מקרים קצרים מהקליניקה:

״הגיעה אליי מטופלת צעירה עם שחלות פוליציסטיות. היא הגיעה בעקבות השמנה, אקנה, ומחזור לא סדיר. החלטנו ביחד להתחיל מאפס, והתחלנו ניקוי היפואלרגני, שמתבסס ברובו על התפריט מהתוכנית של מכבי טבעי. המטופלת מילאה אחר ההנחיות ובתוספת צמחים ותוספים נוספים בהתאמה למצבה, התוצאות לא איחרו להגיע: ראינו שהמחזור הסתדר, האקנה השתפר והבונוס: ירידה במשקל!

לאחר הניקוי, המטופלת עברה לתזונה מותאמת למצב של שחלות פוליציסטיות, וגם כיום מגיעה מדי פעם לניקוי נוסף כדי לרענן את הגוף.

מקרה נוסף, היה עם מטופלת שסבלה מהתקפי אלרגיה חזקים עד כדי שימוש חוזר במשאף. הצעתי להתחיל בתהליך ניקוי על בסיס התפריט שיהיה בתוכנית ניקוי הרעלים של מכבי טבעי, במטרה ליצור סביבה שקטה בסערת ההתקפים שחוותה. לאט לאט התחלנו להחזיר מזונות שונים, תוך בדיקה קפדנית מה מחמיר את התגובות האלרגיות, מה לא מתאים, ומה משתלב היטב ברגיעה הכללית, עד שהגענו יחד לתפריט מאוזן והכי מתאים עבורה.

בסיומו של תהליך, התקפי האלרגיה לא נעלמו, אך פחתו משמעותית בתדירותם ובעוצמתם, עד לכדי ויתור על המשאף, פשוט כי לא היה צריך אותו יותר.״

מיכל מצביעה על יתרון נוסף בתוכנית: ״כל הנטורופתים של מכבי טבעי הוכשרו לקחת חלק בתוכנית, כל משתתף מקבל ארבעה מפגשים אישיים ברצף, בהם ניתן להתאים את התפריט בצורה הטובה ביותר, ולא לעבור את התהליך לבד. אנחנו אתכם.״

מיכל ביקשה להדגיש: ״במכבי טבעי, אנחנו מספקים מסגרת תומכת, עם תפריט מאוזן, המתחשב בצרכים האישיים של כל מטופל ומטופלת. חשוב להבין, שמדובר על תכנית שמעניקה הזדמנות לשינוי הרגלים. ואנחנו כאן בשביל לסייע ולתמוך, אבל  השינוי עצמו הוא בידיים שלכם.

אנחנו מביאים את הידע, המקצועיות והכלים, ואתם מביאים שיתוף פעולה ומוכנות לשינוי. כך נוכל לראות את התוצאות הרצויות.״