דיקור סיני בשיטת הצב

ראיון ייחודי עם מפתחת שיטת הטיפול

בחודש מאי 2018 נערכה במכבי טבעי הרצאת אורח של פרופ' שואן לי חוואה, ממפתחות דיקור הבטן בשיטת הצב. לפניכם ראיון מיוחד שנערך עמה ובו היא חולקת מן הידע שלה על שיטת הטיפול

במסגרת שיתוף הפעולה וטיפוח קשרי ידע בין סין וישראל, המכונה "One World One Belt", נבחרה מכבי טבעי על ידי בית החולים לרפואה סינית מסורתית בהנגז'ו סין להיות הגורם שעמו ינוהלו הקשרים. כחלק משיתוף פעולה זה, בחודשים אפריל ומאי 2018 ביקרה בישראל משלחת של רופאים מומחים מבית החולים בהנגז'ו, שהעבירו הרצאות מקצועיות למטפלים.

בחודש מאי התקיימה בתל אביב הרצאה ייחודית בנושא "דיקור בשיטת הצב" – שיטת טיפול מרכזית הידועה ברחבי העולם. ההרצאה הועברה בפני קהל של סטודנטים ומטפלים על ידי פרופ' שואן לי חוואה (Prof. Xuan Li Hua), מנהלת מחלקת הדיקור בבית החולים בהנגז'ו ואחת ממפתחות שיטת הטיפול.

לפני ההרצאה ערכנו עם פרופ' לי חוואה ראיון אודות דיקור בטן בשיטת הצב ובו ענתה על שאלות לגבי עיקרי שיטת הטיפול. תשובותיה מובאות כאן בתרגום לעברית.

ראיון עם פרופ' שואן לי חוואה: על שיטת הצב ודיקור סיני

מהי "שיטת הצב"? ואיך היא נבדלת מדיקור קלאסי?

"שיטת הצב" היא שיטת מיקרו-דיקור המשמשת את הרופאים לטיפול במחלות כלליות. הרופאים בוחרים את הנקודות על הבטן על פי מודל הולוגרפי. לדיקור ב"שיטת הצב" אזור טיפול קטן יותר מדיקור קלאסי וכך השיטה בטוחה יותר, כואבת פחות ומגיעה לתוצאות ביתר מהירות.

האם השיטה יעילה יותר לטיפול במצבים כרוניים או אקוטיים?

השיטה יעילה לטיפול בשני המצבים ובמיוחד לטיפול בספונדילוסיס צווארית, כתף קפואה, ורטיגו ועוד מחלות.

האם ניתן לשלב דיקור קלאסי עם "שיטת הצב"?

בוודאי! הם יכולים להשתלב יחד.

האם השיטה מתאימה גם לבעיות פנימיות או רק לבעיות אורתופדיות?

כן, השיטה יעילה לטיפול במצבים פנימיים. למעשה, דיקור ב״שיטת הצב״ יעיל לטיפול במצבים פנימיים הנגרמים כתוצאה מחוסרים או מפעילות לא תקינה של האיברים הפנימיים.

האם חובה להשיג תחושת צ׳י ב"שיטת הצב"?

בוודאי! השגת תחושת הצ׳י משחק תפקיד חשוב בטיפול במחלות. רק כאשר המטופלים חשים בצ׳י, הטיפול יכול להיות יעיל. גם כאשר המטופלים אינם מרגישים את תחושת הצ׳י מאחר שרקמת הבטן ולעתים פחות רגישה ושומנית, המטפל אמור להשיג את תחושת הצ׳י.

מתי אפשר לראות את תוצאות הטיפול? האם הן מידיות?

ברוב המקרים התוצאות מידיות.

האם ישנה עדיפות לסוג מחטים מסוים? האם ישנם עזרי טיפול נוספים המתאימים לשיטה?

בוחרים במחטים דקות יותר. כלים נוספים, כגון מוקסה וכוסות רוח משתלבים עם השיטה על פי האבחנה המבדלת.
כמובן שיש להיזהר עם חימום מחטים ובדרך כלל נשתמש במוקסה ב Ren-8 בלבד.

מתי לא נשתמש ב"שיטת הצב"? האם ישנן התוויות נגד?

לא נבצע דיקור ב״שיטת הצב״ כאשר העור בבטן פגוע, במקרים של מצבי בטן אקוטיים, גידולים בבטן או מחלות זיהומיות, כאשר האבחנה אינה ברורה וכאשר ישנו סיכון לדימומים (כגון המופיליה). כמו כן, לא נטפל בנשים הרות עם ״שיטת הצב״.

כאבים בשריר ובשלד

קראו עוד