ליולדת - וגם לתינוק: כל טיפולי הרפואה המשלימה

המידע המקצועי בכתבה באדיבות אגף הרפואה של מכבי טבעי

שפע של ברכות להולדת התינוק!

זה הזמן לגלות כי לרפואה הסינית, על שיטותיה הרבות, יש מגוון נרחב של טיפולים שיכולים לסייע לך לאחר הלידה, כמו גם לתינוק שלך.

ועוד כדאי לדעת כי הרפואה הסינית, מתבססת במידה ניכרת על תצפיות קליניות ועל ניסיון טיפולי שהצטבר במשך דורות רבים. הרפואה הסינית נולדה לפני אלפי שנים, ומתייחסת בצורה שונה ומיוחדת לילדים ואף לתינוקות.

למעשה, כבר לפני כ-2,000 שנים הבינו הרופאים הסינים שילדים אינם מבוגרים קטנים, וכי רפואת הילדים היא תחום שונה מרפואת המבוגרים, ומחייב גישה טיפולית ושיטות טיפול שונות, וכל זאת – כמעט אלף שנים לפני הופעת רפואת ילדים אצלנו במערב.

מתמיכה באם  . ועד לאיכות השינה: הטיפולים לרך הנולד

בימים שבהם התינוק מתחיל להסתגל לעולם החדש שסובב אותו, מציעה הרפואה המשלימה סיוע במגוון מצבים:

  • סיוע בקשיי הנקה
  • חיזוק של מערכת העיכול (, פעילות מעיים, רפלוקס, גזים, כאבי בטן, אי שקט וכו').
  • חיזוק של מערכת החיסון ושל מערכת הנשימה (נזלת, שיעול, חום, הצטננות וכו').
  • בעיות בעור (אלרגיה, פריחה וכו').
  • טורטיקוליס - נטייה של הראש לצד אחד, עקב מנח לא תקין במהלך השהות ברחם, בעית ראייה ועוד.
  • אי שקט והפרעה איכות השינה

טיפול בתעלת דמעות חסומה

מתשאול ועד התאמה אישית: כך מתבצע הטיפול ברפואה סינית בילדים ותינוקות

בדומה למבוגרים, גם בקרב ילדים ותינוקות, כל טיפול במכבי טבעי מתחיל בפגישת ייעוץ רפואי. היא כוללת תשאול מקיף, סקירה של הרקע הרפואי וכמובן - התאמת תוכנית טיפול אישית ברפואה משלימה.

מכאן יעבור הטיפול בתינוק לידי המטפל, אשר יגבש אסטרטגיה הטיפולית בהסתמך על המידע מהייעוץ הרפואי, על צרכיו של התינוק, והמאפיינים הייחודיים לו. תכנית זו תותאם על-פי הצרכים וההתקדמות של התינוק/ת.

דוגמאות מהשטח: שיטות טיפול שהותאמו לתינוקות

דיקור סיני: דיקור (אקופונטורה) של ילדים מתבצע בנקודות מוגדרות על העור. הדיקור בתינוקות מתבצע באמצעות מחטים דקיקות וכולל שימוש ב1-3- מחטים לכל היותר. למשך רגעים ספורים. ככל שגיל הילד עולה, כך  משך הדיקור עולה

אוסטאופתיה: שיטת טיפול זו מתמקדת במערכת השריר-שלד, כמו גם במפרקים ורקמות רכות. היא נועדה לשפר את התנועתיות של גופנו את תפקודו וכן לצמצם את רמת הכאב.

טיפולי מגע – רפלקסולוגיה וטווינא: שיטות טיפול אלו מתבססות על לחיצות ועל עיסוי אזורים שונים בגוף. המגע בדר״כ נעים הן למבוגרים והן לתינוקות וילדים, ועשוי לעזור במגוון מצבים רפואיים.

בשביל האמא: שיטות טיפול לאחר לידה

דיקור סיני (אקופונטורה): בטיפול זה, שפותח לפני אלפי שנים, ומטרתו היא "להפעיל" נקודות ספציפיות ומוגדרות לאורך מה שמכונה "מסלולים אנרגטיים" בגופנו. דיקור סיני עוזר לקדם את התהליכים הטבעיים בגוף, בהם הקלה על תסמינים וכאבים בתקופה שלאחר הלידה, סיוע בהפגת חרדות ומתחים ועוד. הטיפול בדיקור מותאם אישית לכל אחת ואחת, לאחר תשאול מקיף ובדיקה.

שיאצו: השיאצו הוא טיפול מגע המגיע אלינו מיפן והוא מתבסס על הרפואה הסינית העתיקה. בדומה לטיפול בדיקור, גם מטרת השיאצו היא להשיב לגופנו את יכולת הריפוי הטבעי שלו. הדבר נעשה על ידי לחיצות ומגע על נקודות המצויות לאורך מסלולי האנרגיה בגוף, ולמעשה על פני הגוף באופן כללי.

רפלקסולוגיה: שמו של הטיפול מגיע מהמילה REFLECTION, כלומר – "השתקפות". ככזה, הטיפול מבוסס על לחיצות ועיסוי עדין בכפות הרגליים, כאשר הגוף כולו "משתקף" בכפות הרגליים – מה שמאפשר לטפל דרכן באזורים שונים בגוף. הטיפול הרפלקסולוגי עשוי לסייע בהפחתת כאבים, הפגת עייפות ומתח וכן בשיפור החיוניות אחרי הלידה.

ביופידבק: השיטה מספקת למטופלים ללמוד ולשלוט בתפקודים הפיזיולוגיים והרגשיים. היא עושה זאת תוך שימוש בתוכנת מחשב שמציגה למטופל בזמן אמת מדדים כגון קצב הנשימה, הדופק וחום הגוף. ביופידבק מציע הקלה במצבים של חרדות ולחצים.

סדנת מיינדפולנס קבוצתית: בתהליך המיינדפולנס (בעברית, "קשיבות") מביאים את תשומת הלב אל החוויות שקורות לנו בהווה, ב"כאן ועכשיו". התרגול עשוי לסייע בהפגת כאבים, בהתמודדות עם חרדה וכן בהגעה אל שקט פנימי, שכל כך דרוש לנו ביום-יום. זאת על ידי תרגול של טכניקות שונות המיודעות להרגעה, בהן דמיון מודרך, נשימות ומדיטציה.

נטורופתיה: הנטורופתיה מבוססת על ייעוץ שמטרתו שינוי הרגלי החיים שלנו באמצעות תזונה. ככזה, הוא עושה שימוש בצמחי מרפא, בוויטמינים ובמינרלים. כדאי לדעת כי איכות ח. האם בתקופת הה. יכולה להיות מושפעת מהתזונה שלה – ומסיבה זו כדאי לפנות לייעוץ נטורופתי.

לסיכום, חשוב להדגיש: טיפולי הרפואה המשלימה במכבי טבעי ניתנים ע"י מטפלים מקצועיים, המתמחים בטיפול בנשים ו/או ילדים. הטיפולים מוענקים לחברות ולחברי מכבי בהטבה משמעותית בהתאם לרובד הביטוחי*.