לראשונה: המדינה מסבסדת טיפולי רפואה משלימה דרך קופות החולים עבור מילואימניקים ונפגעי המלחמה

החלטות הממשלה החדשות מצביעות על מגמה ברורה של הכרת המדינה בטיפולי הרפואה המשלימה: מימון טיפול ב-1,500 ₪ למשרתי מילואים וב-6,000 ₪ לנפגעי פעולות איבה, לצד סבסוד 6 טיפולים לתושבי חבל תקומה

טיפולי רפואה משלימה כמו דיקור, שיאצו או טווינה, הופכים בשנים האחרונות לפופולריים ונפוצים יותר ויותר.  אירועי ה-7.10 וכן תקופת המלחמה הממושכת העלו עוד יותר את הפנייה של מבוטחים לטיפולי רפואה משלימה, דבר המעיד על כך שהציבור מוצא את הרפואה משלימה כנותנת מענה להתמודדות עם התסמינים הרגשיים והגופניים המאפיינים מצבים של מתח וחרדה. כעת נדמה שגם המדינה מצטרפת אל הקו, אשר באופן חסר תקדים מאמצת את טיפולי הרפואה המשלימה.

 

כך למשל, במסגרת החלטת ממשלה, הוחלט לפעול למתן סיוע במימון טיפול נפשי למשרתי המילואים מאז ה-7 באוקטובר, בעלות של 1,500 ₪ שיתקבלו כהחזר דרך הביטוח הלאומי. החוק מגדיר סל רחב של טיפולים כ-"טיפולים נפשיים", וביניהם גם טיפולי רפואה משלימה הניתנים דרך הקופות, לרבות טיפולי מיינדפולנס, רפלקסולוגיה ושיאצו.

 

"היכולת של טיפולי רפואה משלימה לתת מענה, סיוע והקלה במצבי לחץ וחרדה מוכיחה את עצמה אף יותר מאז המלחמה. יש עלייה של כ-20% בכמות המטופלים שפונים בגין מצבים אלו, וכ-84% מהמטופלים שלנו מדווחים מצידם על תחושת שיפור בעקבות הטיפולים. כמו כן, כ-54% ציינו כי הטיפולים חסכו את הצורך לגשת לטיפול מסייע אחר". מסבירה דבורה חסיד, מנכ"לית מכבי טבעי.

 

החלטת מדינה נוספת בזמן המלחמה הייתה ההחלטה להעניק 6 טיפולי רפואה משלימה, ללא עלות, לתושבי חבל התקומה בכל אחת מקופות החולים. יתרה מזאת, נפגעי פעולת איבה שמקבלים תגמול חודשי בעקבות פוסט טראומה, פגיעה נפשית או פגיעת ראש זכאים להחזר כספי על טיפולי רפואה משלימה בסך של 6,000 ₪.

 

"אנחנו שמחים שהמדינה מבינה את החשיבות של טיפולי הרפואה המשלימה ואפקטיביות הטיפול לאור דיווחי שביעות הרצון הגבוהים של המטופלים,", מוסיפה חסיד. "רבים עמדו בסיטואציות קשות מנשוא מאז פרוץ המלחמה. מצבים שהשפיעו על הגוף והנפש. מצפים שיורחב סל המענים להקלה ולהתגברות על אותן תגובות רגשיות ופיזיות, ולנו ברפואה המשלימה יש מניפה רחבה של טיפולים שנותנים מענה למצבים אלה."